Janwillem Verschuuren, De Cromvoirtse
Een tandartspraktijk stelt specifieke eisen aan een telefooncentrale. In de ochtend is het vaak erg druk, buiten praktijktijden moeten bellers op de juiste manier worden doorverwezen en spoedeisende telefoontjes moeten altijd direct doorkomen. De telefooncentrale OpenScape Business X1 van Unify helpt om de bereikbaarheid van uw praktijk te optimaliseren, op ieder moment van de dag. Bovendien biedt de centrale veel handige opties die ervoor zorgen dat u efficiënter kunt werken.
De OpenScape Business X1 is dé telefooncentrale voor de moderne tandartspraktijk. Met zijn vele handige opties helpt de centrale om de bereikbaarheid van de praktijk te verbeteren zonder de werkdruk van de baliemedewerker te verhogen.
Meer efficiëntie en snelheid
De efficiëntie van de tandartspraktijk kan worden vergroot door de OpenScape Business X1 te koppelen aan de praktijkmanagementsoftware. Doordat uw computer en telefoon met elkaar verbonden zijn, kunt u onder meer met één klik een patiënt bellen. Als de patiënt zelf belt, wordt zijn telefoonnummer onmiddellijk herkend en verschijnt zijn patiëntenkaart onmiddellijk in uw scherm. De centrale kan met vrijwel ieder softwarepakket gekoppeld worden, waaronder Exquise.
Meer flexibiliteit en vrijheid
In veel tandartspraktijken wordt de baliemedewerker breed ingezet. Dit kan echter leiden tot een verminderde bereikbaarheid. De slimme draadloze headsets van de OpenScape Business X1 vergroten de flexibiliteit van de baliemedewerker. Allereerst door ervoor te zorgen dat hij twee handen vrij heeft, waardoor hij tijdens het telefoongesprek gegevens kan opzoeken. Daarnaast kan hij ook eenvoudig een gesprek aannemen wanneer hij niet aan de balie zit. Maximale vrijheid dus, zodat uw baliemedewerker breed inzetbaar blijft. Door de OpenScape Business X1 te koppelen aan uw deurintercom, kunt u via uw telefoon spreken met de patiënt bij de intercom. Bovendien kunt u met uw telefoon de deur openen.
Betere dienstverlening
Uiteraard zijn er momenten waarop uw praktijk minder of niet bereikbaar is. Om ervoor te zorgen dat uw patiënten altijd op de juiste manier benaderd worden, biedt de OpenScape Business X1 de mogelijkheid om meerdere meldteksten in te (laten) spreken. Bij elke meldtekst kunt u zelf kiezen of de beller de mogelijkheid krijgt om een bericht achter te laten. Is het druk en kunt u niet alle bellers onmiddellijk te woord staan? De OpenScape Business X1 zorgt ervoor dat uw patiënten kunnen aangeven of er sprake is van een spoedgeval voordat ze in de wachtrij worden geplaatst. Bovendien kunt u zelf wachtmuziek kiezen, indien gewenst afgewisseld met gesproken berichten over uw openingstijden, website of andere praktische informatie.
Betere bereikbaarheid voor spoedgevallen
Voor spoedgevallen wilt u natuurlijk altijd bereikbaar zijn. U kunt hier dan ook een apart nummer voor instellen. Een binnenkomende spoedoproep krijgt vervolgens altijd voorrang op andere inkomende gesprekken. Op het scherm van uw telefoon ziet u dat het een spoedgeval betreft. Bovendien kunt u voor spoedoproepen een aparte ringtone instellen.
Betere en efficiëntere communicatie
Het is belangrijk dat het contact tussen de balie en de behandelkamer(s) soepel verloopt. Het is echter niet efficiënt om hiervoor steeds op en neer te lopen. Door de app van de OpenScape Business X1 op uw pc te installeren, kunt u chatberichten sturen naar een collega in een andere behandelkamer of aan de balie. Deze vorm van instant messaging (chat) is ideaal voor korte vragen of opmerkingen. Bovendien voorkomt het storend telefoongerinkel in uw praktijk.